نكته های كلیدی در مدیریت كلاس درس

 

سعی كنید چشم خود را به داشته های دانش آموزان بدوزید ، نه به نداشته های آنان.

 همه به محرك نیاز دارند ، تشویق نوعی محرك است .

اگر دانش آموز درسی را خوب بفهمد ، از آن درس و كلاس راضی است .

انتقاد سازنده را همیشه با بیان یكی از ویژگی های مثبت دانش آموز آغاز كنید.

رفتار را سرزنش كنید ، نه شخصیت را . شما را دوست دارم ، اما كار شما را دوست ندارم .

برای تسلط بر دانش آموزان ، ابتدا باید بر خودمان مسلط باشیم .

همه ی شاگردان را حد متوسط بدانیم و انتظار معجزه از آن ها نداشته باشیم .

در وجود دانش آموز ضعیف یا بد ، خوبی ها را بجویید و آن ها را تقویت كنید.

هرگز دانش آموز را به كاری كه نمی توانید ، تهدید نكنید؛ چرا كه او طرف برنده خواهد شد.

فرمول تنبیه را پاك كنید و فرمول تشویق را جایگزین كنید.

بهداشت كلامی خود را رعایت كنید.

دانش آموزان آن گونه كه ما می خواهیم نمی شوند ، بلكه آن گونه كه هستیم می شوند

برای رسیدن به هدف های خود در كلاس ، مثبت فكر كنید.

برای اثر گذاری بر دانش آموزان ، ابتدا باید بر خواسته های آن ها توجه كنید .